Wednesday, September 25, 2013

Waarom dit blog?

Ik zoek werk! Dat doe ik nu al een paar maanden en ik kan je vertellen: het valt niet mee! Vorig jaar werd ik ziek, overspannen. Balen natuurlijk! En helemaal omdat ik nu niet meer kan terugkeren in mijn eigen functie. 


2e spoor 
Vanuit deze situatie kwam ik begin dit jaar terecht in een traject reïntegratie 2e spoor: Is een werknemer langdurig niet in staat om zijn eigen werk wegens ziekte uit te voeren en is terugkeer bij zijn eigen werkgever niet meer mogelijk, dan is passend werk bij een andere werkgever de volgende optie. Dit heet re-integratie tweede spoor. Ik word hierin gecoacht door iemand van Epheon. Dat gaat eigenlijk heel goed. Er gaan wekelijks een flink aantal sollicitaties uit. Een keer in de twee weken komt mijn coach langs en nemen we de sollicitaties door. Zij adviseert mij en geeft me tips. Ook helpt ze met het zoeken naar vacatures. Maar tot nu toe heeft het alleen maar afwijzingen opgeleverd. 


Onzeker 
Ik heb een HBO-diploma, 12 jaar ervaring, ben toch best een leuk type. Toch komen er alleen maar afwijzingen binnen. Best iets om onzeker van te worden. Waar ligt het nou aan? Volgens mijn coach ligt het echt niet aan mij. Het ligt aan de tijd. Er zoeken zoveel mensen een baan. Op sommige vacatures krijgen organisaties wel 500 brieven binnen. En als je dan net niet voldoet aan de eisen.... 

Ondanks mijn onzekerheid blijf ik gewoon optimistisch doorgaan met zoeken. Mijn toekomstige baan zit er gewoon tussen! 


Delen, opvallen en voor mezelf 
Dit blog ga ik bijhouden om een aantal redenen. Allereerst wil ik mijn ervaringen delen. Hopelijk hebben andere werkzoekenden er wat aan! Ten tweede hoop ik hiermee ook op te vallen tussen alle andere sollicitanten. En uiteindelijk helpt het mij ook om alles van me af te schrijven! 

2 comments:

  1. Go Wendy! Ik zit in bijna hetzelfde schuitje. Alleen dan zonder de werkervaring. Laatst ook een afwijzing waar 650 mensen op hadden gereageerd.. En dan worden er sollicitatietrainingen aangeboden bij de bibliotheek die 165 euro kost.. Waar ga ik dat van betalen dan? :P Dus nu maar zelf op onderzoek naar hoe het beste te solliciteren. Ik ga je blog volgen! Ik vind je een topper in ieder geval. Jij bent creatief, kan je heel goed verplaatsen in anderen en bent meelevend maar ook heel professioneel en serieus als dat nodig is. Ik hoop dat er snel een werkgever is die je de kans geeft om al die goede eigenschappen te laten zien!

    ReplyDelete
  2. Heel veel succes met het zoeken van een baan. Via Michiel zijn facebook kwam ik je linkje tegen, ik zal hem meteen even delen voor je ;-)...en ik herkende je niet eens met je blonde haar! Heel veel succes!! Je oud-klasgenootje Hilde

    ReplyDelete