Friday, October 11, 2013

Careerevent

Gister was ik op het careerevent in de jaarbeurs in Utrecht. Een gratis event voor studenten, starters en jonge professionals.

Ik had me van te voren aangemeld voor twee gratis workshops, die onderdeel waren van het faircareer gedeelte van het event. Dit deel werd georganiseerd door oneworld. 

De eerste workshop ging over de 12 trends in duurzaam ondernemen. Asceline Groot van de ASN bank lichtte in een presentatie de 12 trends toe. Erg leuk en inspirerend. 

De tweede workshop ging over best practices in maatschappelijk verantwoord ondernemen. Chantal Inen, van de Punchy Pack, vertelde hoe zij tot het idee van Punchy Pack is gekomen, hoe ze hier uitvoering aan heeft gegeven en wat belangrijk is als je zelf ideeën of dromen hebt. Echt een goed verhaal.

Daarna was het de beurt aan Peter Meijer die in Malawi het bedrijf Sakaramenta heeft opgezet (www.sakaramenta.com). Een verhaal over dromen, cultuurverschillen, vertrouwen en controle enz. Ook erg inspirerend!

Na de workshops ben ik nog even langs wat stands gelopen. Oneworld stond er, maar daar heb ik al veel ervaring mee. Verder stands waarin je advies kon krijgen over cv's, solliciteren een linkedin-foto kon laten maken enz. Niet zo interessant voor mij. Ik heb veel informatie en tips van mijn jobcoach gekregen en inmiddels al veel ervaring in het solliciteren. Wel interessant voor mensen die net beginnen met solliciteren!! Het master-gedeelte heb ik gelaten voor wat het was.

Al met al een goed georganiseerd event, leuke workshops en zeker voor studenten en starters erg interessant!

No comments:

Post a Comment