Wednesday, October 2, 2013

Netwerken is net werken

Je kans op een nieuwe baan vergroot je aanzienlijk door te netwerken. Op internet kun je hier veel informatie over vinden. Probeer je netwerk uit te breiden door middel van verschillende activiteiten. 

Internet en social media zijn daarvoor natuurlijk heel erg geschikt. Zo maak je gebruik van het netwerk van je netwerk en word je bereik nog groter. Laat te pas en te onpas weten dat je werk zoekt. Je weet maar nooit wat het je oplevert.

Ikzelf doe sinds kort vrijwilligerswerk voor een lokale politieke partij (DUS!) Buiten het feit dat ik ervaring op doe, die goed op mijn cv staat, vergroot het mijn kansen op een baan. Ik leer veel nieuwe mensen kennen en laat hen ook allemaal weten dat ik werk zoek!

Binnenkort ga ik ook naar een careerevent in Utrecht. Daar ga ik twee workshops volgen. Op internet is veel informatie en ondersteuning te vinden, geheel kosteloos. Ik neem een stapel cv's mee en dan netwerken maar!


http://www.intermediair.nl/carriere/een-baan-vinden/vinden-en-gevonden-worden/op-zoek-naar-een-baan-gebruik-je-netwerk-goed

https://www.careerevent.nl








No comments:

Post a Comment