Wednesday, October 23, 2013

Kruispunt

Ieder nadeel heeft z'n voordeel, neem je tijd, rustig aan, dit is het moment om te ontdekken wat je echt wilt enz. Deze adviezen krijg ik de afgelopen dagen regelmatig. Ik was zelf de laatste tijd alleen maar bezig met mijn zoektocht naar geschikte vacatures. Ik wil gewoon zo snel mogelijk een nieuwe baan. Maar misschien is het wel waar? Zit ik nu op een belangrijk kruispunt in mijn leven? Wat wil ik nu eigenlijk? Waar zie ik mezelf over 5 jaar? Hoe ga ik daar naar toe werken? Dat zijn de vragen die nu belangrijk zijn. Dit is zo'n moment in je leven dat je keuzes kunt maken, dingen kunt veranderen.

Gisteravond hadden we een leuke bijeenkomst van DUS! We hebben gebrainstormd over de campagne. Ook daar kwam mijn zoektocht naar werk ter sprake en ook nu werd weer benadrukt dat netwerken het belangrijkste is. De meeste mensen vinden tegenwoordig via hun netwerk een baan. Dat betekent niet dat je maar moet stoppen met vacatures zoeken en solliciteren. Het betekent wel dat je een netwerk moet creĆ«eren waarin jij je op je plek voelt. Ga de dingen doen die goed voelen, die je leuk vindt, waarin je kunt uitblinken, waarin je je talenten kunt ontdekken! De kans dat er dan iets op je pad komt dat bij jou en je toekomst past, is erg groot. 

No comments:

Post a Comment